מגוון אפשרויות עומדות בפני וועד הבית לקבל את תשלום מסי הוועד. הדרך המקובלת ביותר הנה 12 צ'קים שפרושים על משך של שנה, או הוראת קבע, אך מיותר "להקשות" על דייר שרוצה לשלם בצורות שונות, תשלום במזומן מומלץ לגבות ל-לפחות רבעון, ניתן בהעברה בנקאית לקבל כספים,דבר החוסך את הפעולה הפיזית של ללכת לבנק ולהפקיד את הצ'קים. ניתן היום לשלם דרך אפליקציות ועד בית בכרטיס אשראי או אפליקציות תשלום מקובלות(ביט למשל), המטרה הראשונה של הוועד הוא לגבות את מסי הועד וכל דרך מקובלת(גם אם שונה מהמסורת)הנה מבורכת.
ישנם דיירים שירצו אולי הנחה על תשלום וועד הבית, זאת אפשר לתת במידה והדייר משלם מראש לשנה שלמה, כך אפשר לתת לו הנחה של 5-10 אחוזים, ודבר זה יוצר תזרים חיובי לוועד הבית, ופלוס מיידי בחשבון הבית.
לא מומלץ לתת הנחה על פי קושי כלכלי משום שהכסף שנגבה אינו של הוועד, אלא של כל הדיירים, ואם דייר מסוים ששילם את מולא הסכום יגלה שהדייר שמולו, שילם סכום נמוך יותר, דבר זה יכול לעורר אנטגוניזם אצלו, ויצור בעיות בהמשך.
אם דייר יפנה לוועד לבקש פריסת תשלומים, מומלץ להגיב בחיוב לבקשה זו, אך אין לוותר על החוב, ואם שילם חצי מהכסף יש לקבל את זה מידית, אך לא לוותר על שאר התשלום, משום שזה יהווה הנהון חיובי לתשלום נמוך יותר, וכמובן איננו רוצים לעורר את חמתם של הדיירים.
מומלץ כמובן תמיד, אבל תמיד, להתכונן לבלתי צפוי. כמעט תמיד יש הוצאות בלתי צפויה כמו פיצויים של גנן או מנקה(למרות שכמובן צריך להפריש לפיצויים ולא לחכות לרגע הבלתי נמנע) או איזה צנרת שהתפוצצה ואלף ואחד סיבות להוצאות שלא חשבנו שיקרו. אזי, הגבייה הנפרדת למקרים חריגים הנה חלק אינטגרלי מניהול הבניין הכולל, ואין צורך לבצע עבורו ישיבת דיירים נפרדת.
דמי הוועד הנגבים על ידי חברת ניהול יהיו כמעט תמיד גבוהים יותר, בין היתר משום שכל כסף שמשלם הדייר,אינו הולך ישירות לחברת הניהול, אלא גם למיסוי ומע"מ, וחברת הניהול מחשבת את העלויות והרווח הצפוי לאחר כל צפי ההוצאות.
שיין קלין ניקיון-אחזקה-ניהול מנהלת ומתחזקת מאות מבנים ברחבי הצפון,ומתמחה בגביית מסי הוועד בפרט,נשמח להעניק לכם שירות, להצעת מחיר ניתן ליצור אתנו קשר בטלפון 0547613192
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה